O nas
Historia
Zdjęcia
Kontakt

Przyjaciele

 UwagiLinki

 

 

 

Jan Bogusz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HISTORIA

Teatr "Czerwona Główka" powstał w 1990r. Zadebiutował "Miniaturą sceniczną na dwa głosy" podczas ogólnopolskiego przeglądu teatrów alternatywnych META '92 w Nowej Soli. Rok później zamanifestował swoją obecność na ogólnopolskim festiwalu POBOCZA TEATRU w Toruniu działaniem parateatralnym pt:"Do Nieba". W podejmowanych działaniach mozna było dostrzec nieufność Kuczkowskiego i Błaszczyka do tzw.iluzji scenicznej, do gry aktorskiej, do anegdoty.Podstawowym srodkiem ekspresji stał się dla nich PRZEDMIOT. Dzisiaj działania podejmowane przez Teatr Wizji "Czerwona Główka" -teraz tak brzmi nazwa zespołu, nazywane są działaniami medytacyjnymi. Do Kuczkowskiego i Błaszczyka dołączyli:

  •  Leszek Giżycki
  • Aleksander Bogusz

 To wizja ujrzenia w chwili wewnetrznego poruszenia, podana w postaci monumentalnej konstrukcji przestrzennej staje się najczęściej treścią spektaklu. Tak jest w organizowanym od 1997r. działaniu  pt:"Spektakl niedokończony"
Kolejne przedsięwzięcie zespołu to "Królewska droga Krzyża". Działanie o charakterze medytacyjnym dla jednego odbiorcy. Widz wprowadzany jest w udramatyzowaną przestrzeń. Potem samodzielnie podejmuje osobistą wędrówkę poprzez cztrenaście stacji. Jest to najistotniejsze przedsięwzięcie Teatru i jak sami twórcy podkreślają wyraża ich opinię na temat znaczenia sztuki, która winna pełnić rolę
IKONY.

On Jest - działanie przestrzenne składające się z dwóch samoistnych, uzupełniajacych się prezentacji.

 Część I pt:
Szczelina (projekt wieloletni) - to prezentacja wielometrowej długości ściany o bogatym metaforycznym znaczeniu.

Część II pt:
Krzyżowanie Czasu - pokazuje monstrualnej wielkości wahadło, które podczas trwania spektaklu doznaje zaskakującej przemiany. Spektakl "On Jest" ma charakter medytacji przeznaczonej dla niewielkiej ilości widzów.

 "Na Krzyżu Bóg milczał, ponieważ stwarzał"
Powiedziane w gronie przyjaciół Teatru w trakcie dyskusji o możliwej teologii ostatniego spektaklu.